Referenties

Merit van Breukelen, Project Bibliotheek Westland

“Suzanne kan zelfs met een beperkt budget meerwaarde creëren. Zo knap!”

“Onze bibliotheek verhuisde naar een oud pand en wij hadden een erg krap budget. Maar tegelijkertijd vonden wij het belangrijk om de bibliotheek leuker te maken voor bestaande én nieuwe leden. Dat was dus best een uitdaging. Suzanne Boekestijn van Purple Lily wilde met ons meedenken. En dat is prima gelukt!

Groot resultaat

Al met al hebben we maar twee keer bij elkaar gezeten, dat was genoeg voor een goed resultaat. Tijdens het intakegesprek gaven wij aan wat onze bedoeling was. Suzanne heeft samen met ons de inrichting doorgelopen en gesproken met bibliotheekmedewerkers. Ze vroeg echt door, je kon merken dat ze wist waar ze mee bezig was. Ze vertaalde wensen snel naar concrete voorstellen.

Meer eenheid

Suzanne was duidelijk: wij moesten meer eenheid en rust creëren in de inrichting van het pand. Ze had gelijk, het was inderdaad een ratjetoe van kleuren en materialen. Suzanne had praktische ideeën over hoe het beter kon. Die verbeterslag wist ze te creëren met simpele middelen. Bijvoorbeeld door bestaande meubels in de juiste kleur te schilderen en accessoires in hetzelfde kleurpalet te gebruiken. Zo heeft ze zelfs met onze beperkte financiële middelen veel resultaat bereikt, heel knap.

Gastvrijheid

De adviezen van Suzanne gingen verder dan alleen de inrichting van de bibliotheek. We kregen bijvoorbeeld tips over het beter toegankelijk maken van het pand voor rolstoelen en kinderwagens. Ook gaf Suzanne handreikingen over het verhogen van onze gastvrije uitstraling, zodat mensen zich nog meer op hun gemak zouden voelen. Ik geloof dat dit heel goed gelukt is; we krijgen eigenlijk alleen maar complimenten van bezoekers!”

Corine Hoek, VIP (Vrijwilligers Informatiepunt) Welzijnskwartier Katwijk

“Suzanne heeft ons geleerd om keuzes te maken.”

“Purple Lily had voor Welzijnskwartier een onderzoek uitgevoerd naar klanttevredenheid. Wij kenden Suzannes werkwijze en resultaten dus al een beetje. Omdat wij met ons Vrijwilligers Informatiepunt het gevoel hadden  vast te zitten, terwijl er wel belangrijke beslissingen moesten worden genomen, besloten wij om haar in te schakelen.

Brainstorm

Onder leiding van Suzanne hebben we flink gebrainstormd. We zijn met een groepje collega’s, een paar vrijwilligers en een grote stapel Post-its gaan zitten. Centraal stond de vraag waar wij heen wilden met VIP, en hoe wij ons daarmee konden en wilden presenteren. Er lag wel al promotiemateriaal over het VIP, maar dat bestond voornamelijk uit lappen tekst en teveel informatie.

Loslaten

Suzannes advies was duidelijk: durf keuzes te maken en los te laten. Door ons zeer uiteenlopende klantenbestand wilden wij zó’n grote doelgroep bereiken, dat onze boodschap niet meer aankwam. Tijdens de brainstormsessie hebben wij daarom echt zaken afgestreept, weggekrast en soms ook juist weer teruggehaald. Zo kwamen wij steeds een stapje dichter bij de nieuwe visie waarop ons Vrijwilligers Informatiepunt gebouwd kon worden. Dit resulteerde in een visie waar wij ons goed bij voelen en waar we met veel plezier aan werken.

Enthousiast

Het klinkt misschien luxe, een extern iemand inschakelen om over dit soort dingen van gedachten te wisselen, maar het heeft ons in korte tijd veel verder gebracht. Het is goed als iemand buiten je eigen kring fris kijkt naar je organisatie en simpelweg vraagt waaróm je bepaalde dingen zo doet. Suzanne is een enthousiaste, positieve dame die weet waar ze het over heeft. En het mooie is dat ze haar kennis ook graag deelt.

Krantenknipsels

Je merkt de betrokkenheid van Suzanne aan alles. Ook nu het project allang is afgerond stuurt ze ons nog krantenknipsels over vrijwilligerswerk. Wij zijn erg tevreden over haar dienstverlening. Wij wilden iets nieuws presenteren dat ook bij ons zou passen; Suzanne heeft ons daar heel goed mee geholpen!”

 

Winkellier

Marcel Schuller, Winkeliersvereniging De Lier

“Als er iets niet klopt, zit Suzanne er direct bovenop. Heel plezierig!”

“Suzanne is een bekendheid in De Lier, zeker bij de plaatselijke middenstand. Ze stapt makkelijk overal binnen en begrijpt waar het om draait. Wij zochten iemand die met een frisse blik met de Winkeliersvereniging mee kon denken over onze website en Facebookpagina. Omdat mijn collega-winkeliers positief waren over Suzanne wilde ik graag kennismaken met haar. Na een eerste gesprek was ik al om en wilde ik graag met haar in zee.

Puntjes op de i

Eerlijk gezegd zijn wij middenstanders vaak een beetje gemakzuchtig. Je hebt het al druk met het runnen van je zaak en dan vergeet je in de waan van de dag soms de puntjes op de i te zetten. Daarom hebben wij juist iemand als Suzanne nodig. Ze ziet alles scherp, is punctueel en op een positieve manier controlerend. Als er iets niet klopt, dan zit Suzanne er direct bovenop. Er glipt bij wijze van spreken geen drukfoutje doorheen. Dat vind ik heel plezierig

Creatief brein

Heb je behoefte aan input uit een creatief brein, dan ben je bij Suzanne ook aan het juiste adres. Ze is in voor verandering en weet wat ze wil. Ze heeft goede ideeën, heeft een heldere visie en denkt vanuit een bepaalde doelstelling. Dat kan soms botsen met ons budget. Als middenstander moet je op de kosten letten, dat is toch een ander uitgangspunt. Dan weet ze alsnog een compromis te vinden waar we allebei mee uit de voeten kunnen. Want wat Suzanne doet, doet ze goed.

Klantbeleving

Waarschijnlijk schakel ik Purple Lily in als ik mijn zaak verder ga ontwikkelen. De tijd dat je je producten even snel in metalen stellingen zette, is wel voorbij. Het gaat tegenwoordig meer om klantbeleving, het gevoel dat iemand krijgt als hij bij jou de zaak binnengaat. De vormgeving aan de buitenzijde, hoe presenteer je de artikelen, wat straal je uit. Het speelt allemaal mee en dat plaatje moet kloppen. Dat snap ik wel, maar dan weet ik nog niet precies hoe ik dat aan zou moeten pakken. Op dat moment zal ik Suzanne zeker mee laten denken!” 

 

Michel Boekestijn, Administratiekantoor Boekestijn

“Met haar scherpe oog voor details maakt ze onze klantbeleving in orde.”

“Sinds 2010 verzorgt Suzanne alle vormen van klantbeleving voor ons kantoor. Dan heb ik het niet alleen over de gewone communicatie. Suzannes bemoeienis gaat veel verder dan dat; zij heeft een scherp oog voor details en zorgt ervoor dat onze uitstraling één geheel wordt. 

Praktische oplossingen

Aanvankelijk hield Suzanne bijvoorbeeld onze Facebookpagina bij. Maar we merkten dat lang niet alle klanten hierop zaten te wachten, ze keken gewoonweg niet op Facebook. Dan kost het meer werk dan dat het iets oplevert. Suzanne is dan van de praktische oplossingen: met een directe link naar onze website (die ze al eerder in orde had gemaakt) heeft ze ervoor gezorgd dat we met relatief weinig moeite toch mensen kunnen bereiken. 

Verrassend

Wij houden erg van het persoonlijke contact met onze klanten. Daarom paste Suzannes idee om elke klant een mooie verjaardagskaart te sturen perfect bij ons. Dan gaat ze niet voor een standaard kaartje; het mag best opvallend zijn. Een luchtballon, kaasprikkertjes met het bedrijfslogo erop of confetti. Dat soort creatieve dingen. Het is ieder jaar iets anders, en altijd even verrassend. Je merkt dat zo’n gebaar erg wordt gewaardeerd.

Direct

Suzanne denkt altijd mee met ons als klant, maar ze is ook best direct en duidelijk in haar mening. Dat geeft niet, want je hebt echt wat aan haar adviezen. Ze houdt wel rekening met onze eigen smaak en mogelijkheden, maar geeft er ook haar eigen draai aan. Zo heeft ze laatst onze spreekkamer representatief gemaakt, waarbij ze ook zorgde voor een finishing touch. Bijvoorbeeld een bakje bij de entree waar klanten hun eigen visitekaartjes kunnen achterlaten, eigenlijk een gratis netwerkmogelijkheid. Ik was er zelf niet opgekomen, maar zij denkt eraan.”

Inge Jongste, Styling & Trends

"Wat ben ik blij met de uitgebreide scan. Een aantal punten zijn echt een eyeopener geweest! Met name een frisse blik op de samenhang tussen alle communicatie uitingen heeft mij verder geholpen. Duidelijk en praktische punten om mee aan de slag te gaan."

Peter Otte, www.phonextra.nl

Suzanne is enthousiast, kritisch en vasthoudend. De spiegel die ze voorhoudt is eerlijk en soms hard. Maar omdat ze onbevangen naar je bedrijf kijkt ziet ze andere dingen die jijzelf al lang niet meer ziet. Een mini scan is goed verzorgd, keurig ingebonden en -niet onbelangrijk- haar eigen huisstijl klopt in elk geval...

Marion Ruigrok, MQM Tuinontwerpen

Suzanne Boekestijn van Purple Lily heeft voor mij een uitgebreide scan gemaakt van de indruk die mijn bedrijf achterlaat op internet. Zowel mijn website, als mijn presentatie op Google en Facebook heeft zij gescand.

Er kwamen heel wat ‘eyeopeners’ uit. Ik dacht dat ik alles best goed op orde had, maar er valt toch wel veel te verbeteren. Daar ga ik aan werken. Suzanne bedankt!

Bianca Mokkenstorm, Text on the Beach

Suzanne wéét wat haar klanten nodig hebben om de juiste uitstraling te krijgen en te houden. Ze is duidelijk in haar adviezen en kan zich uitstekend verplaatsen in de mogelijkheden en beperkingen van een ondernemer.

Beperkt budget? Geen punt, Suzanne weet er echt iets van te maken! Met praktische tips zorgt ze ervoor dat je organisatie beter in de spotlights staat en een heldere visie uitstraalt. Ze is een fijne samenwerkingspartner van wie ik elke keer weer nieuwe dingen leer.


Joost Roth, Apotheek & Beauty

"Zelfs de mini-scan levert al nuttige tips op waarmee je aan de slag kan!"

Roel Tinbergen, Rotinka Parket

Bij een eerste kennismaking wist ik niet wat Purple Lily inhield. De naam zei me niks, maar na een 1 op 1 kreeg ik langzaam een vermoeden. Door middel van een miniscan geeft ze je inzicht in welke uitstraling je bedrijf heeft op o.a. socialmedia. 


Na enig aarzelen heb ik haar gevraagd een miniscan van Rotinka Parket te maken. Voor ik het wist was hij al gemaakt!


Bij het eerste vluchtig doornemen werd ik geconfronteerd met een vinger op de zere plek. Als je mijn bedrijf googelt kom je verwarrend genoeg meerdere locaties uit het verleden tegen. Waar moet je heen als klant?


Na meerdere keren de Miniscan te hebben gelezen besef ik steeds meer de waarde hiervan. Suzanne bood mij aan de scan een keer te bespreken en eventuele vragen te beantwoorden. Dit was zeer waardevol.

Nu heb ik inzicht in de uitstraling van mijn bedrijf en kan ik aan de slag deze te verbeteren.
Ik kan een ieder van harte aanbevelen een miniscan van hun bedrijf te laten maken. Je krijgt een goede leidraad om de uitstraling van je bedrijf te verbeteren.