De expert aan het woord: tekstschrijver Bianca Mokkenstorm

Het nut van een tekstschrijver? Minder zweetdruppels, meer effect. “Ik heb het leukste beroep van Nederland. Mensen de oren van het hoofd vragen over de meest uiteenlopende zaken…

Lees verder...
De expert aan het Woord: Illustrator Lieneke Post

“Complexe vragen eenvoudig uitbeelden: dat is de kracht van mijn tekeningen!” “Een tekening werkt anders dan een foto. Een foto laat je alvast met iemand kennismaken, of de sfeer …

Lees verder...
Leg die rode loper uit in plaats van een deurmat!

Klanten niet welkom?! Ik wilde laatst een stoel kopen die matchte met mijn bankstel. Hij sprankelde mij tegemoet op de website van mijn favoriete meubelzaak. Blindelings reed ik n…

Lees verder...
De expert aan het woord: webbouwer Marcel de Haan

Zorg dat je website past bij de identiteit van je bedrijf! “Vroeger werd iedere website op maat gemaakt door een gespecialiseerde webbouwer. Dat moest ook wel, want de meeste mens…

Lees verder...
Ik steun Stichting ALS Westland. Maar waarom eigenlijk?

Ik kan niet eens zwemmen!  Sinds een paar maanden steek ik een paar uur per week tijd en energie in enkele goede doelen. Zo heb ik mij verbonden aan Stichting ALS Westland. Natuur…

Lees verder...
Ik steun Stichting Avavieren. Maar waarom eigenlijk?

Het goede gevoel bij het goede doel  Als zzp’er en moeder van jonge kids kan ik niet zeggen dat ik vrije tijd in overvloed heb. Toch trek ik sinds kort bewust een paar uur per wee…

Lees verder...
Hoe staat het met jouw omotenashi?

Servicegerichtheid in optima forma:Hoe staat het met jouw omotenashi? Stel je voor. Een vriendelijk glimlachende medewerker opent de deur voor je. Je wordt warm welkom geheten doo…

Lees verder...
Expert aan het woord: Fotograaf Rienk Boode

De fotograaf als chefkok “Bij het openklikken van een website of het doorbladeren van een brochure komt een foto als eerste binnen. Nog voordat je in de tekst hebt gelezen wat de …

Lees verder...
Van Don’ts naar Do’s voor optimale klantbeleving:

Maak van je klant jouw ambassadeur Ik wil je niet zenuwachtig maken, maar wil je toch waarschuwen. Ieder contact dat jij hebt met je (potentiële) klant draagt bij aan de klantbele…

Lees verder...
Expert aan het woord

Ron Zijlmans over de wereld achter een logo: Laat zien wie je bent! Purple Lily kijkt naar de totale corporate identity, ik houd me alleen bezig met het grafische gedeelte ervan. …

Lees verder...
Marcel Schuller, Winkeliersvereniging De Lier

“Als er iets niet klopt, zit Suzanne er direct bovenop. Heel plezierig!” “Suzanne is een bekendheid in De Lier, zeker bij de plaatselijke middenstand. Ze stapt makkelijk overal bi…

Lees verder...
Het belang van frisse samenhang

Losse bouwstenen of staat jouw bedrijf als een huis? Hoe is je bedrijf opgebouwd? Zijn het allemaal losse stenen met nét de verkeerde kleur, of staat jouw klantbeleving als een hu…

Lees verder...
Klantbeleving met al je zintuigen:

Hoe fris ruikt jouw bedrijf? Ieder mens beleeft een gebeurtenis op zijn of haar eigen manier, kijkt met een eigen bril naar dingen, bedrijven en organisaties. Dat geldt dus ook vo…

Lees verder...
Hoe kom je aan goed personeel?

Zorg ervoor dat de juiste mensen bij jou willen werken! Je hebt het misschien al gemerkt. De arbeidsmarkt is helemaal gekanteld ten opzichte van een paar jaar geleden. Stonden vro…

Lees verder...
Hoe wordt een klant jóuw klant?

Reis mee op de customer journey. De klantenreis (of, wat hipper misschien: customer journey) verloopt voor elke nieuwe klant anders. Dat begint al bij de start. Sommige potentiële…

Lees verder...
Oefening voor ZZP’ers:

Bekijk je merk eens van een afstandje Neem eens afstand van de dagelijkse zaken. Ga hardlopen, zit op je favoriete bankje in het park of loop over het strand. Het maakt niet uit w…

Lees verder...
Merit van Breukelen, Project Bibliotheek Westland

“Suzanne kan zelfs met een beperkt budget meerwaarde creëren. Zo knap!” “Onze bibliotheek verhuisde naar een oud pand en wij hadden een erg krap budget. Maar tegelijkertijd vonden…

Lees verder...