Het belang van frisse samenhang

Losse bouwstenen of staat jouw bedrijf als een huis?

Hoe is je bedrijf opgebouwd? Zijn het allemaal losse stenen met nét de verkeerde kleur, of staat jouw klantbeleving als een huis? Het kan niet vaak genoeg gezegd worden. Dus ik zeg het graag nóg een keer. Zet eens die bril van je klant op en loop als een mystery guest rond door je eigen bedrijf. En laat je verrassen.

 

Het leek zo mooi…


Veel bedrijven gaan vol goede moed van start met een mooie, frisse huisstijl. Alles past prachtig bij elkaar. Maar in de loop der jaren raakt dat uitgekiende totaalbeeld een beetje vervaagd. Iemand anders ontwerpt de website, zodat het niet meer bij de huisstijl past. Social media accounts hebben allemaal een andere look and feel. Kleuren worden flets, het logo veroudert, de uitstraling wordt sleets. En het pand? Ach ja, daar is al een paar jaar niets aan gebeurd…. Zonde! Want al die dingen leiden af van de kwaliteit van jouw geweldige product of dienst.

 

Gek eigenlijk


Je bent zelf klant bij tientallen bedrijven en je weet precies waar je blij van wordt. En ook waar je je aan ergert. Een telefoon die steeds maar niet wordt beantwoord. Taalfouten in een brochure. De receptioniste die meer bezig is met haar Facebook dan met degene die voor de balie staat. Lauwe koffie, dode planten, het ontbreken van een duidelijke routebeschrijving naar het pand. Dat soort negatieve ervaringen stapelen zich op totdat je besluit om ergens anders aan te kloppen voor dat product of die dienst. Maar wat gebeurt er als je je eígen klant bent? Word je dan wél blij van jezelf?

 

Frisse blik


Een extern bureau als Purple Lily heeft die frisse blik van een buitenstaander. Laat mij die nieuwe klant zijn en eens kritisch rondkijken in je bedrijf. En ja, dan kan het gebeuren dat er een vinger op de zere plek wordt gelegd. Dat is niet altijd fijn. Soms is het even schrikken en slikken. Maar het mooie is dat je er direct een prachtige pleister bij geleverd krijgt: concrete tips waarmee je aan de slag kunt. Zodat je bedrijf weer een stevig fundament krijgt waarop verder gebouwd kan worden.

 

Het resultaat


De klant die jouw onderneming moeiteloos weet te vinden, weet wat hij kan verwachten en om duidelijke redenen kiest voor jou, is een blije klant. Hij wordt niet teleurgesteld, want hij krijgt wat hij verwachtte. Hij wordt zelfs enthousiast. En dát is precies wat je wilt hebben: een ambassadeur van jouw bedrijf die als vanzelf mond op mond reclame levert op de volgende verjaardag. Dat is letterlijk en figuurlijk goud waard!

 

Zin om samen aan de slag te gaan? Om een huis te bouwen dat stáát? Met een klantbeleving die altijd en overal één geheel uitstraalt? Neem dan contact op met Suzanne Boekestijn van Purple Lily!