Leg die rode loper uit in plaats van een deurmat!

Klanten niet welkom?!


Ik wilde laatst een stoel kopen die matchte met mijn bankstel. Hij sprankelde mij tegemoet op de website van mijn favoriete meubelzaak. Blindelings reed ik naar de winkel waar ik al heel lang klant was. Ik was er al tientallen keren eerder geweest. Ik stond op een vertrouwde parkeerplaats, in een bekende straat. Maar toch  keek ik wat wezenloos rond. De meubelzaak was op wonderbaarlijke wijze omgetoverd tot restaurant, zonder een spoor na te laten.

 

Niet welkom

Ik checkte mijn telefoon. Op de website werd gelinkt naar Google. Daar stond toch echt het adres waar ik nu geparkeerd stond. Ik checkte mijn mailbox. Daar was geen verhuisbericht binnengekomen. Blijkbaar was ik na al die jaren niet meer welkom als klant. Ik ben teleurgesteld naar huis gegaan en heb online een vergelijkbare stoel besteld bij de concurrent. Daar werd ik enthousiast met toeters, bellen en korting welkom geheten als nieuwe klant. 

 

Kokos deurmat

Veel ondernemers investeren enthousiast in een prachtige website. Door een professionele websitebouwer voorzien van de nieuwste snufjes, modernste lay-out, helemaal prachtig. Maar dat wordt allemaal teniet gedaan als de informatie niet klopt. Oud adres, verkeerde gegevens, achterhaalde theorieën of de prijslijst van 2 jaar terug: het zijn echte dooddoeners. Dan kan de rode loper van een website onbedoeld opeens zo’n grove kokos deurmat worden, waarop met harde letters “KLANTEN NIET WELKOM!” is geschreven.

 

In de watten gelegd

Ga er maar vanuit dat jouw klant geen brief gaat sturen naar Adres Onbekend om jouw bedrijf te vinden. Hij wil gewoon moeiteloos de juiste informatie kunnen scoren, snel en veilig online shoppen en vooral serieus genomen worden. Serveer goede koffie met een krakend vers koekje. Zorg voor een fijne sfeer en ontvang iedere bezoeker met veel égards. Want een klant is onverbiddelijk. Hij wil een rode loper en in de watten worden gelegd. Terecht, want dat verdient hij ook!

 

Check it out

Hoe zit het bij jouw bedrijf? Weet jij hoe makkelijk het is om klant te worden bij jouzelf? Zijn al je gegevens nog actueel én foutloos? Of haken jouw klanten teleurgesteld voortijdig af tijdens hun customer journey en gaan ze liever naar de concurrent? Laat mij gerust eens met jou meekijken met een frisse blik. Ik maak graag tijd voor een goed gesprek en een bak koffie. Kom je langs? Ik rol met liefde de rode loper voor je uit!